ניקיון הבית לפסח - למה זה חשוב כל כך?

בעוד כמה ימים נחגוג את חג הפסח, בין אם אתם מאמינים ובין אם אתם לא, בין אם אימצתם את מנהגי החג ובין אם לאו, את מנהג הניקיונות כדאי לכם לאמץ, מדוע? בהמשך הכתבה 

כל שנה, מנהג הניקיונות בפסח תופס מקום מרכזי בחיים של רוב הישראלים כ-שבועיים לפני (בחיים של הדודות והסבתות כבר מחג פורים). מה כל כך חשוב במנהג הזה? ולמה לא כדאי לכם לוותר עליו ולאמץ אותו חזק כל שנה? 

מפנים מקום לדברים חדשים 

בכדי שמשהו חדש יכנס לחייכם אתם צריכים לפנות את הישן, מכירים את האימרה הזו? חפצים, בגדים, ריהוט, כל דבר שאין לכם צורך בו, לא השתמשתם בו המון זמן ואתם לא רואים שימוש בו בעתיד, פשוט תוציאו מהבית. כל חפץ שיקבלתם ולא אהבתם, חפצים שבורים, בלויים, חפצים שמתקשרים לכם לאנשים שכבר לא בחייכם מסיבות טובות של שיחרור, שחררו גם את חפציהם. בסוף זה מסתכם באנרגיה, כל חפץ כזה הוא אנרגיה שנמצאת אצלכם בבית, העיפו אותה, היפטרו מאנרגיה לא טובה, הכניסו באהבה את החדשה. 

 

ניקיון פנימי
עם הניקון הפיזי של זריקת/ תרומות חפצים שאין לכם בהם צורך או סתם סידור המטבח והארון, שימו לב גם לניקיון הפנימי. החוץ משליך על הפנים, נסו לחייך גם כשלא בא לכם וראו את השינוי שהוא עושה לכם גם מבפנים. אותו דבר עם הסדר והניקיון, האביב הגיע ואיתו זמן ההתחדשות, החיצונית והפנימית. חישבו ממה אתם רוצים להיפטר, נקו את עצמכם מהרגלים לא טובים, מחשבות רעות או כל דבר אחר שאתם מעוניינים לשנות לטובה. 

 

 

ניקיון יסודי - תזכורת שנתית בחסות חג הפסח
אם אתם לא אסתר השכנה שלי שמוציאה כל יום את הכריות והסדינים לשמש ומעבירה כל יום שואב וכו' (קלטתם את הטיפוס), ואם אתם אנשים עסוקים ולא עשירים במיוחד שמביאים מנקה כל שבוע, רוב הסיכויים שאתם לא עושים כל יום או שבוע את הבית "יסודי" - לכן, בכל פסח, פעם בשנה, יש לנו תזכורת לעשות ניקיון דקדקני שאין לנו הזדמנות לעשות במהלך השנה ולעיתים שוכחים, כך הזמן עובר ועובר ו... הבנתם.

 

עידוד לעצלנים

שימו מוזיקה, הפשילו שרוולים, אתם יכולים, אל תחשבו יותר מדיי, פשוט קומו ועשו את זה, זה ישתלם לכם בסוף, אני מדברת אליכם, אתם עוד פה? 


ניקיון נעים וחג פסח שמח

 

נדלן.קום מחזקים את צה"ל וכוחות הביטחון ומייחלים לשובם של החטופים במהרה